Rabu, 1 Oktober 2008

Raya yang sederhana

Raya tahun ni tak berapa meriah... satunya sebab x dpt gaji lagi. Pastu mak dah sakit teruk dah... raya dok rumah along, tak meriah...
Raya ni sedih skit sebab mak dah sakit teruk.. dia takde sebok2 time raya... baring aje, pakai pampers lagi... sedih giler. aku tak nangis bila tengok mak tapi dalam hati hiba giler. Raya pun tak best... Pagi2 raya kat rumah taman.. yang ada hanyalah my lil' family, papa, mama, kakak & adik... mcm tak raya lak...
lepas tu pi rumah along kat sungai balang... jumpa mak.. mintak maaf, makan2... then duduk kejab ada orang datang,.. semua sedara abang raman... ramai.. penuh satu rumah yang depan. aku kat sana duduk dapur aje.. tolong basuh pinggan dan cawan..boring giler...
Last2 aku papa blah, papa pun memang nak blah. bukan family kitaorang pun. jadik aku pun blah dari rumah along. terus pi rumah member aku jun, aku lepak kejab.
then pegi pt unas... nak raya kat rumah ella... tp dia xde... aku terus pi rumah atok said. beraya kat sana. pi rumah maklong, mak itam, makcik dan kak milah... tak pi rumah mak lang ajer sebab aqil dah mengamuk berak...
terus balik rumah taman...tak keluar2 terus lepak, tido.... raya yang boring...

Tiada ulasan: