Khamis, 2 Oktober 2008

Ke JB pulak

Hari raya kedua kitaorang dah plan nak ke pontian dan gelang patah jumpa abah dan mak... bertolak dari rumah taman pukul 12tgh... sebab adik mengamuk, tu yang lambat tu. Pukul 1 lebih sampai kat batu pahat berenti makan... sedang aku ngan family nak carik tempat duduk aku ternampak abah, mak uda & adik2.... aku salam abah then duduk makan satu meja. Papa nak bayarkan makan tapi mak uda lagi cepat keluarkan duit... jadiknya makan aku dibelanja oleh abah sefamily... hahahahaa.. bagus gak jimat... (kureng punya anak) lepas makan terus bertolak ke pontian. abah bawak jalan dalam jauh giler...
Sampai kat rumah abah pukul 5ptg... lepak2 sampai pukul 6ptg. terus bertolak pi rumah mak kat gelang patah. Sampai rumah mak dalam pukul 7.00mlm. terus di sambut meriah oleh mak. Anak yang jarang balik, setahun sekali pun payah. Pakcik ade, abang dali dan nora ngan anak2 pun ada... Mak buat bihun sup untuk jamu aku makan. lepak2 terus pi rumah kak ila.... samapi pukul 9.00 mlm balik ke rumah mak balik... pukul 10mlm baru bertolak balik ke muar... penat giler...yang drive lagi penat. aku kat sebelah boleh ak tido... dia tak boleh langsung...

Tiada ulasan: