Ahad, 21 September 2008

Rajinnya...(puji diri sendiri)

Ialah sapa nak puji kalo tak diri sendiri yang puji... bukak aku buat kuih lopes.... hehehehheeee... terror jugak aku ni.... try 1st time.... tapi aku tak dan nakmakan.... lepas buka dah full.... takleh nak masuk apa2... perut aku kecik kot.... ceh.... padahal melantak penuh pinggan mana tak fullnya.... hehehehehe..... Terima kasih pada kak liza kerana resepinya banyak membantu aku sepanjang puasa ni.... Tq kak liza... arigato kak liza.... aku sayang sangat kat fotopages kak liza dan member2 dia yang banyak bagi aku intai resepi, then aku dengan seronoknya masak untuk whole family aku yang ciput ni.... heheheheheee.....
Aku seronok sangat bila tengok anak atau laki aku makan banyak apa yang aku masak.... memula kawin dulu aku malas giler masak.... tapi sekarang ni kira Alhamdulilah la jugak.... mana taknya... aku masa dari kecik sampai tamat bujang aku jarang masak... ataupun x pernah masak pun.... aku ada along yang memang chef keluarga kami.... aku ada mak yang tolong backup aku... aku ingat lagi kalo aku lepak2 kat dapur mesti along halau aku tengok tv.... bila dah dok asrama lagi la... balik aje, along akan masak aje ape yang aku nak makan.... kemas rumah pun aku jarang buat... yangaku ingat kena buat sapu sampah pagi2 kat ruang tamu yang sekangkang kera tu... pastu kekadang jemur baju... tu pun kalo aku tak boikot.... kalo aku boikot mesti diorang jugak yang buat.... spoil btul aku...

Tu yang memula kawin tu jadik culture shock... aku kena masak... aku kena basuh baju... jemur... angkat, lipat, iron.... rumah aku kena kemas.... then macam tak jadik aje.... aku perlukan banyak masajuga nak adapt semua benda tu.... sekarang pun oklah skit.... bab masak tu dah kira improve la jugak.... bab mengemas dengan bantuan kakak dan adik kira intermediate la kemahirannya.... tapi satu aje lagi peel aku yang sampai sekarang aku tak boleh nak kurangkan... aku ni ratu tido.... kalo tido tu, ya Allah.... payah giler nak bukak mata balik... heheeheee... laki aku kata tido mati... nasib baik dia tu cepat jaga..... hahahahaaa... contra dengan aku....

Aku ni kawin dah nak masuk tahun ke 6..... laki aku dah faham sangat dengan peel aku.... aku lak mintak2 dia takla kecik hati sangat dengan aku.... aku nikan budak baru belajar.... baru lagi ke???? hehehheehhe... kira baru la jugak.... Abang maafkan mama.... mama janji akan improve.... maafkan ye??? maaf yer????

Tiada ulasan: