Sabtu, 20 September 2008

Kena Halau.....

Semalam dalam sejarah aku sefamily kena halau dari rumah.... halau sekejab aje....
pasal denggi.... bahayanya... dekat blok aku ni dah 2 orang kena jangkitan denggi... sorang tingkat 1 dan 2.
Jadiknya aku dan family disuruh tinggalkan rumah untuk orang kementerian kesihatan sembur ubat nyamuk... Ubat nyamuk tu untuk membunuh nyamuk ke membunuh manusia.... hehehehee.... tah2 nyamuk tak mati.... hahahahahaaa
antara arahan yang diberikan oleh jabatan kementerian kesiahatan ialah:

1. turun dan tinggalkan rumah
2. bukak segala mala pintu dan tingkap
3. tutup makanan
4. kunci grill
5. turun dengan kadar segera atau istilah senangnya SEKARANG!!!

diorang tu datang sembur petang lak.... masa dah nak berbuka.... orang tengah masak kena turun... yang lawaknya ada gak yang tak turun... salah seorangnya kak nor... sebab dia pakai baju kelawar aje.. malu... lagi seorang kak aida... member tengah masak... dok diam-diam kat dapur... masa aku ajak dia turun, dia tengah pegang minyak ngan jag air... hahahahahaa.....

aku satu family adalah oarang yang betul2 ikut arahan... sebab semua turun... aku rasa rumah aku adalah rumah yang betul2 ikut arahan... fiza turun gak ngan batrisya tapi pintu rumah tak bukak pun...

Tiada ulasan: