Ahad, 21 September 2008

Pergi pasar...

Seperti biasa hari ini pagi2 aku pi pasar.... memula cadang nak pi pasar lepas sahur... tapi my hubby request nak sambung tido lak... aku aje tak sambung tido.... semua yang lain lena diulik bantal.... hahahaahaaa...

Pukul 7.00am aku dah gerak hubby ajak pi pasar.... tapi disebabkan terlalu sayangkan matanya.... aku layankan aje.... biar dia tido sampai pukul 8.00am.... kali ni aku dah siap utk ke pasar... tepat pukul 8.15am kami gerak dari rumah....

singgah bank dulu.... biasala....

pastu terus ke pasar.... tapi mak ai.... mahalnya harga ikan hari ni... ikan pelaling rm8 sekilo.... biasanya paling mahal pun rm6 sekilo.... last2 my hubby kata kita beli ikan besar2 baru puas hati lagi pun bukan makan kerap macam hari tak puasa....


ikan yang kami beli ialah ikan nyok-nyok, ikan duri (ni aku yang request), ikan bawal putih, ayam, kerang, sotong kembang dan udang.... sayur untuk minggu ni.... kacang buncis, peria katak, kobis dan tomato.... yang lain2 cili api, cili besar, serai, pelbagai daun spt daun limau, daun kari... aku terlupa lak nak beli daun kesum... taugeh dan daun kucai...aku beli gak sikit cincau....

Tiada ulasan: