Jumaat, 12 Disember 2008

Raya Haji

Raya Haji kali ni kat Kedah. Pagi2 aku bangun tapi tak pi sembahyang raya pun. Anak2 aku sapa nak jaga. Kalo bawak kang bukan boleh gak nak sembahyang. Takut2 bukan aje aku yang terganggu sembahyang raya tah2 satu masjid terganggu dengan jerit pekik anak2 aku. FIL, MIL, BIL, 2SIL dan hubby semua sembahyang kat masjid berdekatan dengan kampung. Aku hanya dengar takbir aje. Lepas diorang balik dari sembahyang, kita orang terus makan masakan MIL. Nasi Tomato dan Ayam masak merah. Ada jugak lemang dengan kari daging. Semua tu aku tak dan nak sanp. LAgipun malu ngan FIL. Wakakaka... Lepas makan MIL aku terus ajak kita orang pi melawat Tok Wa. Kami layankan aje



Ini gambar Tok Wa ngan adik. Tok wa ni kena strok. Sebelum kena strok dia ni la yang dok jaga aku masa dalam pantang kakak. PAstu dia ni yang selalu lepak kat rumah MIL. Pada aku la, dia la pengganti tok kepada aku. Arwah tok kena strok lama dah, jadi sejak aku nikah ngan hubby aku memang kureng sikit ngan arwah tok. Jadik Tok Wa la macam tok aku. Masa si kakak sebok aje menangis dala pantang dia la yang pangku. Lagipun dia ni mengingatkan aku kepada arwah mak. Al FAtihah untuk arwah mak.

Tiada ulasan: