Rabu, 1 September 2010

INDONESIA yang tidak mengenang budi

Aku cukup tersentap dengan kejadian di Indonesia. Aku merupakan seorang majikan kepada seorang pekerja Indonesia, begitu sakit hati dengan tindakan kumpulan2 yang sekarang ni menghuru harakan kedutaan Malaysia di Indonesia.

Aku rasa kita dah cukup baik dengan pekerja Indonesia di sini. Jika mereka kerja di Arab Saudi, ramai orang Indonesia yang dirogol dan mengandung anak luar nikah. Aku walaupun sakit hati dengan orang Indonesia tapi aku masih boleh makan semeja dengan oaang Indonesia. Malah aku yang sentiasa menghidangkan makan untuk maid Indonesia aku tanpa rasa sakit hati. Makan bersebelahan dan semeja. Tak pernah aku nak suruh dia makan selepas kami sekeluarga makan. Kami akan makan bersama.

Tapi adakah mereka fikir sesetengah kumpulan yang mengacau kita itu, mungkin ada sedara mereka yang masih mencari rezeki di Malaysia. Dan wang raya yang dihantar adalah hasil dari Malaysia. Memang tak sedarkan diri.

Aku setuju dengan tindakan radio MUZIK yang memboikot lagu2 Indonesia. Semoga banyak lagi stesen radio akan mengambil tindakan yang sama.

Tiada ulasan: