Khamis, 12 Mei 2011

Azam Yang Jitu


Mama sekarang tengah berazam untuk menyusukan baby twins mama dengan fully BF.... Alhamdulilah papa memberi sokongan sepenuhnya. Kalo dulu kakak, mama hanya sempat menyusukan dia selama 9 bulan. Manakala Aqil, hanya 1 tahun 7 bulan. Itu pun diorang minum BM campur dengan FM. Jadi kali ini mama berazam untuk menyusu sepenuhnya selama 2 tahun, only breastmilk. No more formula milk.


Sebagai persediaan mama dah beli breast pump yang pernah mama pakai masa menyusukan Aqil. Breastpump yang murah aje... Mungkin mummy di luar sana akan kata pureen breastpump x sehebat breastpump yang lain, tetapi semasa mama menyusukan Aqil, brestpump ini telah memberikan khidmat yang amat memuaskan hati mama.



kredit to mr google


Selain itu, papa telah membeli chest freezer untuk mama menyimpan stok EBM. Mama sungguh terharu dengan sokongan papa kali ni. Memang sebelum ini papa suruh mama BF anak2 dia tapi mama yang tak kuat azam. Tapi kali ini, mama telah berazam dan tekad.... InsyaAllah. TQ papa sebab belikan mama chest freezer.



kredit to Mr Razio


Selain itu, mama juga telah membeli nursing pillow Bumble Bee semasa Sogo Warehouse. Alhamdulilah memang murah.


Doakan semoga mama untuk berjaya menyusu twins babies mama dengan jayanya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semoga mama dimurahkan rezki susu yg melimpah ruah yer...khas buat twin yg tomey tu nnti...
excitednye saya kalo jadi mama..hehe

Hida Kadiso berkata...

salam kenal.. tompang tanye.. eda baru beli breastpump sebijik cam tu.. cume nak tanye, mase pump breast sakit tak? harap dapat bantu.. tgh semangat nak susukan baby nih. =D