Rabu, 23 Jun 2010

Kenangan yang sentiasa manis dan segar bagiku

Pada tanggal 15.12.2002 di Masjid Parit Hj Ali telah berlangsung akad nikah kami... Aku sah menjadi isteri kepada suami aku setelah berkenalan selama 4 tahun... Hubungan kami bermula di Penang dan bersambung hingga ke Sarawak. Walaupun banyak dugaan yang diharungi dan banyak air mata yang aku keluarkan sepanjang perkenalan kami. Alhamdulilah hubungan kami kekal hingga ke jinjang pelamin... Sekarang 2010 sudah masuk tahun ke 8 kami bersama mengharungi rumah tangga kami. Alhamduliah kami dikurniakan sepasang cahaya mata yang comel dan bijak. Semoga mereka menjadi anak-anak yang soleh dan solehan serta berguna kepada bangsa, nusa dan agama. Insya Allah kami berusaha lebih gigih untuk menambah lagi bilangan cahaya mata kami... Doa-doakan ye...

Aku dan suami bertatih menjalani kehidupan kami bersama... Mulanya kami hanya menyewa di sebuah rumah kecil berbilik 2. Kemudiannya berpindah ke kuartes Institut Pendidikan Sg Pusu dan akhirnya kami memperolehi rumah sendiri dari hasil titik peluh bersama. Alhamdulilah apa bila rumah kami yang dibeli semenjak 2005, boleh kami duduki dengan lengkap semuanya pada tahun 2009. Itu pun kami masuk lambat kerana rumah telah siap awal 2008 namun waktu itu aku sedang sebok menyambung pengajian aku dalam bidang perguruan...

Insya Allah, kami akan sentiasa berusaha untuk menjadikan kehidupan kami sekeluarga bahagia setiap hari... Amin...

Tiada ulasan: